EUK. TECH
Marka: TEB
Kategori: EUK. TECH
Tarih: Temmuz 2016 - Ağustos 2016
PERSPEKTİF 90 VR
TEB’in 90. yılında, kuruluşundan gelecek vizyonuna kadar uzanan hikayesini anlatan bir sanal gerçeklik müzesi: Perspektif 90. Kronolojik olarak bölümlendirilmiş 5 farklı dönem, her dönem için özel olarak tasarlanmış 5 oda ve 5 farklı hikaye… Bankanın gelişimini, ülke ekonomisine, topluma ve spora katkılarını, ürünlerini ve bankacılık sektöründeki önemli adımları kullanıcıyla buluşturan bu proje; özgün içeriğinin yanında Nejat İşler ve Erdal Beşikçioğlu’nun seslendirmeleri ile hayat buldu.
1.jpg
KONSEPT TASARIMI
Her bir dönemi kendi içerisinde değerlendirerek oluşturulan 5 farklı oda ve tüm odaları kapsayan giriş holünün tasarımı için mood board’lar hazırlandı. Referans görsellerden yola çıkılarak, projede yer alacak görsel içeriklerin yerleşimi ve kullanıcı deneyimi haritaları oluşturuldu ve mimari ortam tasarımı yapıldı. Sergide bulunacak yazılı-görsel içerikler, kronolojik sınıflandırma ve anlatım dili yaratılarak sergi kürasyonu, Bahar Korçan ve ekibi ile birlikte yapıldı.
2.jpg
MODELLEME
Ses ve görsel objeler içeren 5 farklı odayı ve sergi giriş alanını modellemek üzere, kullanıcı deneyimini en üst seviyede tutmak ve proje performansını artırmak için düşük poligonlu (low poly) nesne modellemeleri yapıldı.
3.jpg
OYUN MOTORU
15 dakikalık kullanıcı deneyimini en üst seviyede tutmak için, düşük poligonlu (low poly) nesne modellemeleri oyun motoru ile hayata geçirildi. Bu sayede yüksek ve sürekli performans sağlandı, kapsayıcı bir deneyim yaratıldı ve sinematik bir görünüm oluşturuldu.
4.jpg
SES TASARIMI
Görsel öğelerin yanında, sanal gerçeklik projelerinin en önemli ve deneyimi en çok etkileyen bir diğer unsuru olan ses tasarımı yapıldı. Projeye özgü, her bir dönemin farklı atmosferini yansıtacak 5 beste yapıldı ve 360 derecelik ortama adapte edildi. Dış ses kullanımları da deneyimi destekleyici ve gerçekliği artırıcı şekilde kurgulandı.
5.png
DENEYİM
Perspektif 90 Sanal Gerçeklik Projesi, kullanıcılar tarafından sanal gerçeklik gözlüğü, gamepad ve kablosuz kulaklıklar ile deneyimlendi. Kullanıcılar serginin içinde yürüyebiliyor, diledikleri odayı ziyaret edebiliyor ve sergideki her oda içerisinde, anlatılan döneme dair sesli bilgilendirme alabiliyorlardı. Bu olağanüstü deneyim, Uludağ Ekonomi Zirvesi boyunca katılımcıların beğenisini kazandı.
6.jpg